Link building – opowiada Paweł Cengiel właścicielem agencji SEO-WWW

Link building – opowiada Paweł Cengiel właścicielem agencji SEO-WWW


Dlaczego link building jest tak ważny, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron www?

Odpowiednia liczba silnych linków pozycjonujących prowadzących do Twojego serwisu jest jednym z głównych czynników wpływających na pozycję w wyszukiwarce Google. To między innymi na podstawie odpowiedniego profilu linków prowadzących do strony lub sklepu internetowego algorytm Google oblicza wynik jakości Twojej strony i bierze ją pod uwagę podczas układania listy wyników w SERP-ach (SERP-y to lista wyników organicznych zwracana przez wyszukiwarkę podczas wyszukiwania danej frazy). Im więcej zdobędziesz wysokiej jakości linków przychodzących (tzw. backlinków) i w odpowiedni sposób zbudujesz całościowy profil linków do Twojej strony lub sklepu internetowego, tym wyższą osiągniesz pozycję w wyszukiwarce Google. Pamiętajmy, że link budiling to tylko część procesu zwanego pozycjonowaniem.

Czego należy się wystrzegać w link buildingu? (jakich technik należy unikać)

Pierwszą zasadą, którą powinniśmy się kierować podczas planowania strategii zdobywania linków pozycjonujących jest ich jakość – w dzisiejszych czasach Google zwraca uwagę na linki pochodzące ze stron i serwisów, których tematyka jest powiązana z pozycjonowaną stroną lub sklepem internetowym. Pamiętajmy, aby nie podpinać strony pod spamerskie źródła ruchu i systemy wymiany linków, które przyniosą większe straty niż korzyści. Nie ilość a jakość ma znaczenie w strategii zdobywania linków pozycjonujących.

Czy są jakieś rodzaje linków które nie przekładają się na pozycjonowanie?

Na jakość linków wpływają źródła, z których pochodzą. Algorytmy Google zwracają uwagę na wiele czynników, a najistotniejsze z nich to: parametr nofollow/dofollow, który informuje o tym, czy robot indeksujący podąży za linkiem do Twojej strony; wiek domeny; tematyka strony; ilość linków pozycjonujących do serwisu oraz profil linków serwisu z którego link chcesz pozyskać oraz przede wszystkim historia danego serwisu (czy zawsze był dostępny czy może w pewnym momencie zniknął z sieci? czy zawierał wirusy? czy był często aktualizowany pod kątem treści, którą udostępnia?). Zwróć uwagę również na lokalizację: czy pozycjonując zagraniczny serwis potrzebujesz linki z polskojęzycznych źródeł?

Czy linki z mediów społecznościowych są wartościowe?

Zastanówmy się czy link będzie niósł za sobą ruch z danych mediów – czy dany kanał jest popularny? Im bardziej posiadamy różnorodny profil linków do strony lub sklepu internetowego, tym lepiej. Staraj się zdobywać linki pozycjonujące z różnych lokalizacji w internecie: strony powiązane tematycznie z Twoją stroną lub sklepem internetowym. Postaraj się o pozostawienie linków w serwisach, w których możesz udostępnić bezpłatnie swój artykuł wraz z linkiem swojego serwisu, np. w stopce autora. Na tym polega dywersyfikacja źródeł linków – bądź kreatywny!

Skąd warto pozyskiwać linki pozycjonujące?

Pozyskiwanie linków możesz zlecić agencji SEO lub pozyskiwać na własną rękę. Mogą być to artykuły sponsorowane, fora internetowe i zaplecza dostępne w sklepie SEO. Załóżmy, że jesteś właścicielem sklepu internetowego, który sprzedaje akcesoria komputerowe i czytasz na co dzień serwisy informacyjne, które publikują porady na temat doboru odpowiednich części lub akcesoriów komputerowych. Warto na przykład przygotować poradnik, w którym ocenisz 10 najczęściej dobieranych akcesoriów, a między ocenianymi produktami umieścisz sprytnie linki do ich zakupu w swoim sklepie internetowym. Skontaktuj się z autorem i nawiąż z nim współpracę, która przyniesie obopólne korzyści.

Jak wygląda przepis na skuteczną strategię link buildingową?

Dla każdej branży wygląda to nieco inaczej i każdą stronę internetową należy rozpatrywać osobno. Skuteczna strategia link buildingowa opiera się głównie o cierpliwość i odpowiedni plan zdobywania linków pozycjonujących. Pamiętajmy, że pozycjonowanie to proces ciągły, który wymaga czasu i ciągłej pracy – niestety nie jesteśmy w stanie go zrealizować jednorazowo. Algorytmy Google wymagają od właścicieli serwisów ciągłych przyrostów możliwie jak najlepszej jakości backlinków. Warto zdobywać nowe i utrzymywać tylko istniejące linki pozycjonujące, zachowując odnośniki tylko z aktywnych źródeł. Pamiętajmy o konkurencji, która nieustannie zdobywa kolejne linki pozycjonujące i nie popadajmy w stagnację. 

Informacje o autorze

Paweł Cengiel

Paweł Cengiel jest właścicielem agencji SEO-WWW która zajmuje się pozycjonowaniem, kampaniami Facebook Ads i Google Ads marketingiem szeptanym oraz link buildingiem. Postanowiliśmy z nim porozmawiać właśnie o link buildingu.

Szybki kontakt
+48 883 008 418

Dostępny od poniedziałku do piątku
W godzinach od 7:00 do 15:00


Inne artykuły

Core Web Vitals – czy nowe wskaźniki od Google zrobią rewolucję w branży SEO?

Aktualizacja algorytmu Google – Core Web Vitals Co powoduje niepewność i lekką dezorientację wśród SEOwców? Kolejne zmiany w Google, które niejednokrotnie sporo namieszały! Ostatnio w branży aż huczy od kolejnych zmian, jakie zaplanowało Google na maj 2021 roku. Mowa o Core Web Vitals, czyli wskaźnikach od Google, które głównie mają na celu poprawić doświadczenie użytkownika, […]

Jak wybrać dobry hosting? Wywiad z Anetą z LH.pl

Chcąc założyć stronę internetową niezbędnym elementem jest wybór hostingu. Natomiast sporo osób nie zdaje sobie sprawy, jak ważną rolę pełni hosting, czym w ogóle jest i na jakiej podstawie wybrać ten, który będzie korzystny i dopasowany do potrzeb firmy. Dodatkowo w Polsce pojawia się coraz więcej dostawców serwerów, co wcale nie ułatwia decyzji, który z nich wybrać. […]

Dotacja na sklep internetowy z Urzędu Pracy. Poradnik dla przedsiębiorców.

Otworzenie jakiejkolwiek działalności wiąże się z wydatkami – podobnie jest podczas zakładania sklepu internetowego. Na pierwsze zyski pewnie będziesz musiał chwilę poczekać, ale ten czas mogą Ci zrekompensować pieniądze otrzymane z dotacji. Bez wątpienia pomogą Ci one rozkręcić biznes i zaistnieć w branży e-commerce. Wbrew pozorom dofinansowanie na sklep internetowy nie jest trudno uzyskać. Chcesz […]