Mobile Friendly Test – co to jest?

Mobile Friendly Test – co to jest?


Mobile Friendly Test

Nie trzeba nikogo uświadamiać, że korzystanie z urządzeń mobilnych to w dzisiejszych czasach standard. Każdy z nas posiada smartfon czy tablet, który wykorzystuje do rozrywki lub komunikacji w social mediach. Jednak przede wszystkim urządzenia te pomagają nam w szukaniu informacji w Internecie i robieniu zakupów. Można powiedzieć, że komputer stacjonarny i laptop są nam już potrzebne głównie do pracy. Dlatego właśnie warto zadbać o wersję mobilną strony internetowej. W tym zadaniu pomoże Ci test optymalizacji mobilnej – Mobile Friendly Test.

Mobile Friendly Test to specjalne narzędzie dla stron internetowych, które pozwala ustalić, jaki wynik ma dana witryna w wynikach wyszukiwania Google. Jest to zestaw parametrów, które pomogą Ci określić, jak prezentuje się wersja mobilna Twojej strony dla korzystających z niej użytkowników.

Bycie mobile friendly daje szansę na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, którzy mogą stać się Twoimi klientami. Wpływa również na pozycjonowanie SEO strony internetowej.

Mobile Friendly – dlaczego warto?

Mobile friendly w dużej mierze przyczynia się do popularności danej strony internetowej. To po prostu znaczy więcej dla prowadzonego biznesu w sieci. Najważniejszym zadaniem strony czy sklepu internetowego jest to, aby mogli z niego korzystać użytkownicy na różnych urządzeniach mobilnych. Priorytetem jest zatem wyświetlanie strony użytkownikom mobilnym. Aby delektować się „kawałkiem tortu” musimy dopasować się do panujących trendów. To nie jedyny powód, dla którego warto być mobile friendly:

  • Google wspiera strony internetowe wygodne do przeglądania na urządzeniach mobilnych,
  • dzięki optymalizacji mobilnej zwiększysz swoje przychody,
  • Twój biznes będzie postrzegany jako bezpieczny i godny zaufania,
  • strona internetowa mobile friendly jest bardziej nowoczesna, dzięki czemu Twoi klienci nie będą mieć żadnych wątpliwości, że Twój biznes nadal działa.

Mobile Friendly wpływa na pozycjonowanie

Test optymalizacji mobilnej korzystanie wypływa nie tylko na użytkowników i poruszanie się na danej stronie internetowej. Oczywiście jest to bardzo ważną sprawą, ale nie jedyną. Mobile Friendly Test to nie tylko urządzenia mobilne, ale także pozycjonowanie. Regularne sprawdzanie mobilności Twojej strony wpłynie na jej wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Należy pamiętać, że aby tak się stało samo sprawdzanie nie wystarczy. Trzeba przede wszystkim wyeliminować błędy i poprawić, to jest do poprawienia.

Jakie są najczęstsze błędy wersji mobilnej strony internetowej, które przekładają się na słabe pozycjonowanie?

  • Mała i niewidoczna czcionka – wiele osób korzysta ze smartfonów, niewielkie litery znacznie utrudniają czytanie tekstu.
  • Treść szersza niż sam ekran – ten problem wymusza na użytkowniku nie tylko scrollowanie w pionie, ale również poziomie.
  • Powiadomienia większe niż ekran – znasz to uczucie, gdy podczas przeglądania sklepu internetowego wyskakuje pop up z rabatem, a Ty nie możesz go zamknąć? Nie dopuść do takiej sytuacji u siebie.
  • Elementy klikalne zbyt blisko siebie – zlane ze sobą przyciski są dużym utrudnieniem dla klientów korzystających ze smartfonów.
  • Nieustawiony widoczny obszar – to tag, który informuje przeglądarkę o sposobie dostosowywania wymiarów strony oraz jej skalowaniu pod kątem dopasowania do rozmiaru ekranu.

Jak sprawdzić czy Twoja strona poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych?

Najprostszym sposobem na sprawdzenie czy Twoja strona internetowa jest dostosowana do urządzeń mobilnych jest przetestowanie jej na smartfonie. Na własne oczy sprawdzisz czy czytanie tekstu nie sprawia Ci problemu, zdjęcia są wyświetlane w całości, a menu rozwija się w prawidłowy sposób. Innym sposobem, bardziej dokładnym jest skorzystanie z narzędzi Google. Do dyspozycji masz kilka:

  • Test optymalizacji mobilnej – wystarczy, że wpiszesz adres URL swojej strony, a po kilku minutach otrzymasz informację czy jest ona poprawnie wyświetlana na urządzeniach mobilnych.
  • Google Search Console – to narzędzie powiadomi Cię nie tylko o stanie Twojej strony, ale również o wystąpieniu jakichkolwiek problemów. Google Search Console przedstawi Ci także wszystkie wskazówki, jak je rozwiązać.
  • PageSpeed Insights – po wpisaniu swojej domeny otrzymasz wskaźniki dotyczące swojej strony internetowej zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i desktopów. Bardzo dobry wynik daje ten w przedziale od 90 do 100. Dodatkowo możesz liczyć także na diagnostykę swojej strony, jak również wskazówki, z którymi zoptymalizujesz swoją witrynę i wpłyniesz na szybkość ładowania.

Negatywny wynik testu mobilnego – co zrobić?

Negatywny wynik testu mobilnego witryny nie oznacza totalnej klapy. Jeśli Twoja strona lub sklep internetowy są postawione na popularnych systemach CMS takich jak WordPress, Shoper, PrestaShop czy Magento, to bardzo szybko dostosujesz go do standardów pod poprawnie działającą wersję mobilną. Wyjściem z sytuacji jest również zastosowanie nowoczesnego szablonu dostosowanego pod kątem responsywności.

Bądź Mobile Friendly już od dziś

Czas ładowania strony www czy same treści na witrynie mają znaczenie w wersji mobilnej. Jeśli nie jest ona przystosowana do odwiedzin użytkowników na smartfonie czy tablecie, to sytuacja jest jeszcze do uratowania. Skorzystaj z moich wskazówek i sprawdź mobilność swojego serwisu. Gwarantuję Ci, że Twój biznes wyjdzie na tym na plus, a Ty sam zyskasz nowych klientów.

Szybki kontakt
+48 883 008 418

Dostępny od poniedziałku do piątku
W godzinach od 7:00 do 15:00


Inne artykuły

Bezpieczne hasło

Twoje bezpieczne hasło Silne hasło w Internecie to podstawowy środek bezpieczeństwa. Warto poświęcić mu więcej uwagi, aby skutecznie chronić swój biznes, a także sprawy prywatne. Czy wiesz jak stworzyć bezpieczne hasło? Odradzamy wpisywanie swojego imienia i nazwiska, nawet zaczynając z dużej litery, a kończąc rokiem urodzenia. Oczywiście przejdzie ono w zapewne każdym systemie, ale powiedzmy […]

SEO copywriting – poradnik początkującego copywritera

Język giętki sprawnie przelewany na papier, słownictwo zasobne, do tego zgrabny styl, umiejętność życia z ortografią i gramatyką za pan brat. To właśnie czyni copywritera.  W ferworze przyjmowania nowych wyzwań , zapewne natrafi się zlecenie napisania tekstu pod SEO, czyli tzw. SEO copywriting który wpisuje się w content marketing.  Rozsiadłszy się na poduszce własnych doświadczeń przedstawiam to, co warto aby kiełkujący seo […]

Linkowanie wewnętrzne – co warto wiedzieć

Linkowanie wewnętrzne (z ang. internal linking) to bardzo ważny komponent układanki pt. “dobre, skuteczne SEO i optymalizacja”.Jak się więc za nie zabrać, tak aby miało to ręce, nogi i skutek? I na co zwrócić uwagę aby bawiąc się w plątaninę linków zapewnić stronie jak najlepsze efekty? Zaznaczę od razu, że temat ten jest obszerny jak […]