Optymalizacja sklepu internetowego krok po kroku

Optymalizacja sklepu internetowego krok po kroku


Na czym polega optymalizacja sklepu internetowego?

Prowadząc biznes w branży e-commerce zawsze chcemy dotrzeć do jak najliczniejszego grona potencjalnych klientów.  Warto jednak zdać sobie sprawę, że samo założenie sklepu internetowego nie wystarczy. Nie pojawiasz się wysoko w wynikach wyszukiwania? Potrzebna Ci jest optymalizacja sklepu internetowego. To szereg działań marketingowych związanych ze strukturą serwisu i treściami, jakie się na nim znajdują. W ich określeniu pomogą Ci poniższe wytyczne.

Od czego zacząć optymalizację w sklepie internetowym?

Każda witryna internetowa, zarówno sklep jak i strona wymaga wdrożenia odpowiednich rozwiązań. Branża e-commerce jest wymagająca. Jednak, gdy pozna się ją od podstaw i dostatecznie głęboko, można przekonać się, że optymalizacja SEO sklepu internetowego przynosi wiele korzyści.

Audyt SEO

Optymalizację sklepu internetowego należy rozpocząć od audytu SEO, najlepiej przeprowadzonego przez specjalistę. Zadanie to polega na analizie sklepu internetowego i sprawdzeniu poszczególnych elementów serwisu, m.in. jego funkcjonalności, zagadnień technicznych i prowadzonych działań marketingowych. Audyt SEO pozwala zdiagnozować mocne i słabe strony sklepów internetowych. Wskazuje również, jakie zadania należy wykonać, aby w wyszukiwarce Google stać się lepszym od konkurencji.

Kod strony

Zdarza się, że optymalizacja sklepu internetowego zaczyna się od poprawy kodu. Dla potencjalnych klientów jest on niewidoczny na pierwszy rzut oka. Widzą go natomiast roboty Google, które oceniają sklepy internetowe właśnie przez pryzmat kodu. To właśnie od jego optymalizacji zaczyna się późniejsze pozycjonowanie stron. Sekcja HEAD, opis grafik, nagłówki, linkowanie – dzięki sprawdzeniu tych zagadnień od strony kodu podążysz drogą prowadzącą do sukcesu.

Analiza konkurencji

Przeanalizowanie konkurencji jest bardzo ważnym elementem na drodze do optymalizacji sklepu internetowego. Należy sprawdzić przede wszystkim ich słowa kluczowe, profil linkowania i strategii pozycjonowania. Wykonując to zadanie na poziomie optymalizacji masz szansę nie tylko na przybliżenie się do swojej konkurencji, ale również wyprzedzenie jej w wynikach wyszukiwania Google.

Analiza słów kluczowych

Optymalizacja sklepu online to również analiza słów kluczowych. Ich dobór zależy nie tylko od tego, co w danym serwisie się sprzedaje, ale przede wszystkim od tego, co potencjalny klient wpisuje w wyszukiwarkę. Wykorzystać je można do nazewnictwa menu strony głównej, kategorii, opisów produktów czy meta danych. Dzięki nim zwiększysz widoczność swojego sklepu. Optymalizacja serwisu to nie działania prowadzone w ciemno – do wyszukiwania słów kluczowych warto wykorzystać takie narzędzia jak Senuto, SurferSEO czy Semstorm.

Struktura sklepu internetowego

Stworzenie odpowiedniej struktury sklepu online ma ogromne znaczenie z punktu widzenia użytkownika i robotów Google. Jednym i drugim pomaga poruszać się po całym serwisie. Warto zadać o to, aby nazwy kategorii nie tylko były dobrane pod kątem SEO, ale również jasno wskazywały, co można z nich znaleźć. W sklepach internetowych bardzo ważna jest także ścieżka zakupowa. Powinna być ona jak najkrótsza i najprostsza dla klienta. Pamiętaj również o certyfikacie SSL – jego brak może zniechęcić użytkowników do zrobienia zakupów właśnie u Ciebie.

Treści na stronie

Podczas optymalizacji sklepów pod Google warto pamiętać, że jest to wyszukiwarka tekstowa. Należy zatem pamiętać, aby treści na stronie, takie jak opisy produktów, opisy kategorii, artykuły na blogu były tworzone pod roboty wyszukiwarek. Pamiętaj przy tym, że kopiowanie opisów produktów z innych stron, a nawet od producentów nie jest dobrym rozwiązaniem. Musisz zadbać o to, aby Twoje treści były unikalne i wartościowe. Jeśli nie masz smykałki do pisania, postaw na pomoc doświadczonych copywriterów SEO. Taka inwestycja przyniesie Twojej marce realne korzyści.

Blog w sklepie internetowym

Treści na stronie sklepu internetowego to nie tylko opisy. Warto zdecydować się na wdrożenie bloga. Tworzenie różnego rodzaju poradników czy informowanie o nowościach może pomóc Ci w zwiększeniu ruchu na stronie, a także w staniu się ekspertem w oczach klientów. Pamiętaj o wykorzystaniu w artykułach słów kluczowych, w szczególności fraz z długim ogonem. Dzięki nim zadbasz o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google.

Linkowanie wewnętrzne

Planując optymalizację sklepu internetowego nie można zapomnieć o linkowaniu wewnętrznym. Pełni ono istotną rolę, kształtującą strukturę serwisu. Możliwość przejścia z poziomu kategorii do interesujących potencjalnego klienta podkategorii jest bardzo dużym ułatwieniem. Prościej jest poruszać się po sklepie internetowym, który posiada linki wewnętrzne. Mają one również wpływ na pozycjonowanie – takie odnośniki wskazują robotom Google, co znajduje się na podlinkowanej stronie. Im więcej linków do danej kategorii, tym ważniejsza się ona staje.

Linkowanie zewnętrzne

Nie tylko wewnątrz sklepu internetowego linki są bardzo ważne. Należy zadbać również o te, które znajdują się na zewnątrz – na innych serwisach. Linki zewnętrzne prowadzące strony wskazują wyszukiwarce Google, że jest ona bardzo popularna. Można je zdobyć na kilka sposobów. Najprościej jest wykupić artykuły sponsorowane na takich portalach jak Linkhouse lub Whitepress. Można pokusić się także o artykuły gościnne na stronach partnerów biznesowych. Dobrym rozwiązaniem jest także pozostawianie linków do swojego sklepu online na różnego rodzaju forach.

Wyróżnij swój sklep internetowy w wynikach wyszukiwania

Optymalizacja sklepu internetowego to ciągły proces. Należy pamiętać o stałym monitorowaniu swojego serwisu i sprawdzaniu wytycznych Google. W tym zadaniu pomogą Ci specjaliści, a także takie narzędzia jak Google Search Console i Google Analytics.

Szybki kontakt
+48 883 008 418

Dostępny od poniedziałku do piątku
W godzinach od 7:00 do 15:00


Inne artykuły

Stopka mailowa czyli Twój podpis w e-mail’u

Czym jest stopka w mailu? To obszar na końcu każdej wiadomości. Zawiera najczęściej dane kontaktowe nadawcy, choć warto wiedzieć, że drzemie w niej duży potencjał, który warto wykorzystać. To pewnego rodzaju wizytówka i źródło informacji o nadawcy, którą przekazujesz swojemu rozmówcy. Stopka szczególnie ważna jest w kontaktach biznesowych – z partnerami i klientami. Warto zadbać […]

Ruch organiczny – dlaczego warto o niego zadbać?

Co to jest ruch organiczny? O tym, że strony internetowe generują ruch nie trzeba nikogo uświadamiać. Darmowy ruch organiczny jest tym, o którym marzy niejedna marka w Internecie. Warto jednak wiedzieć, że pojawia się on na tych stronach i sklepach online, które są bardzo dobrze wypozycjonowane. Definicja – ruch organiczny Ruch organiczny (Organic traffic, ruch […]

Podcasty biznesowe

Z roku na rok podcasty biznesowe stają się coraz bardziej popularne. Są cennym źródłem wiedzy na temat prowadzenia własnej firmy. Nie wymagają zaangażowania wzrokowego – można słuchać ich podczas prowadzenia samochodu, wykonując porządki domowe, czy prace biurowe. Podcast biznesowy jest zatem szczególnie polecany zabieganym przedsiębiorcom. Polskich podcastów przybywa niemal każdego dnia. To potrzeba pogłębiania swoich […]