Google Maps i Fanpage – Twoja firma musi to mieć!

Twoja firma bez nr telefonu!

Wyobraź sobie że prowadzisz firmę nie posiadając żadnego numeru telefonicznego, a wszystkie rozmowy z klientem prowadzisz osobiście. Jednak by to zrobić musisz zastać osobę odpowiedzialną za określone obowiązki. Informacje wymieniacie za pośrednictwem zwykłej poczty. 

Trudno sobie to wyobrazić? A jednak brzmi to znajomo? Dziś dostęp do informacji na temat Twojej firmy w internecie jest tak samo ważny, a nawet ważniejszy niż telefon który posiadasz prawdopodobnie w zasięgu ręki. 

Ja nie jestem internetowy – ale Twoi klienci TAK!

Nie jestem internetowy, nie potrafię posługiwać się komputerem, a tym bardziej nie mam na to czasu. Oto lista najczęstszych wymówek jakie słyszę zadając pytanie dlaczego na temat Twojej firmy nie ma żadnych informacji w sieci? 

Dziś w cyfrowej erze i powszechnemu dostępowi do sieci wciąż wiele osób ma problem 

ze zrozumieniem jak ważny jest dla klienta dostęp w internecie do podstawowych informacji  odnośnie Twojego biznesu. W brew pozorom nie są to tylko starsze osoby, sporo z nich to osoby w wieku od 30 do 40 lat, które próbują sobie wmówić, że obecność w sieci nie jest im potrzebna. Dla mnie to jak brak nr telefonu i cofniecie się  o kilka dekad do tyłu.  

Być w internecie to nie tylko firmowa strona www

Jednym z najprostszych sposobów by pozwolić odnaleźć się potencjalnym klientom jest utworzenie darmowej wizytówki swojej firmy  w Google Moja Firma i prowadzenie firmowej strony (fanpage) na facebooku. O ile w pierwszym przepadku wystarczy utworzyć samą wizytówkę w Google Moja Firma i uzupełnić ją odpowiednimi danymi, to prowadzenie FanPage na Facebook’u wymaga już trochę czasu i zaangażowania. 

Google Moja Firma 

Wizytówka w Google Moja Firma pojawia się w wynikach wyszukiwania dla określonej frazy. Do jej założenia wymagane jest konto gmail. Na profilu możemy zamieścić takie informacje jak:

  • Nazwa firmy, 
  • Adres firmy, 
  • Dane kontaktowe,
  • Godziny otwarcia,
  • Zdjęcia.

Publikacja danych jest  bezpłatna, ale wymaga zweryfikowania danych firmy przez Google.  Zwykle odbywa się to poprzez wysłanie kodu PIN pocztą tradycyjną na wskazany adres firmy. 

Warto co jakiś czas zamieszczać nowe zdjęcia i wpisy. 

Strona firmowa na facebook’u czyli Fanpage

Wiele osób początkujących popełnia błąd już na starcie i zakłada konto firmowe w ten sam sposób jak konto prywatne. Niestety ten sposób mocno ogranicza działania promocyjne na portalu. 

By zacząć działać na facebook’u ze swoim fanpage musimy w pierwszej kolejności założyć konto prywatne, a następnie z jego poziomu zakładamy fanpage. Korzystamy z pomocy funkcji Utwórz stronę i postępujemy zgodnie z instrukcjami kreatora. 

Warto zadbać o estetyczne zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle,  jeżeli nie mamy takich zdolności należy poprosić o pomoc osobę, która się na tym zna. 

Na fanpage tak jak w przypadku wizytówki na Google Moja Firma zamieszczamy:

  • Nazwa firmy, 
  • Adres firmy, 
  • Dane kontaktowe,
  • Godziny otwarcia,
  • Zdjęcia.

W przypadku fanpage należy regularnie publikować informacje dotyczące naszej branży, uaktualniać ofertę i dbać o promocję. Publikowanie postów typu: kochane kotki, wybryki naszych dzieci, nie będą przydatne. Musisz pamiętać o tym że promujesz swoją firmę:) 

Na początku warto zaprosić znajomych do polubienia naszego fanpage na facebook’u. 

Podsumowanie 

Wizytówkę w Google Moja Firma musisz po prostu mieć. Po pierwsze jest to najtańszy i najmniej angażujący sposób by pojawić się w wynikach największej wyszukiwarki internetowej na świecie. Po drugie aby ją uruchomić potrzebujemy od kilkunastu minut do kilku godzin w zależności  czy chcemy zamieścić tylko nazwę firmy wraz z danymi adresowymi i kontaktowymi, czy dodajemy również zdjęcia. 

Fanpage jest bardziej wymagający - musi on ciągle żyć, czyli musimy publikować na nim ciągle posty. Warto robić to codziennie i o odpowiedniej porze. Sam facebook daje nam możliwość planowania postów np. możemy w ciągu kilku godzin przygotować i zaplanować  posty na nadchodzący tydzień. 


W najbliższym  czasie zaprezentuję instrukcję jak krok po kroku utworzyć wizytówkę na Google Moja Firma jak również fanpage na facebook’u

Zapraszam do polubienia mojej strony na facebook’u.


Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych

Od lat działam w branży internetowej Tworząc strony i sklepy internetowe, przez ten okres zdobyłem spore doświadczenie którym chciał bym się z Tobą podzielić.

Strona internetowa ma zarabiać

Dość często a wręcz nagminnie przy tworzeniu stron internetowych spotykam się z podejściem właścicieli firm, że chcą mieć stronę bo inny mają i tak trzeba. Mało kto ma jakąkolwiek wizję swojej strony firmowej. Zlecając budowę strony należy pamiętać o tym że ma ona zarabiać jednak by tak było należy się do tego przygotować.

W jakim celu jest potrzebna Tobie, Twojej firmie strona internetowa?

Pytanie banalne i niby oczywiste jednak, gdy zadaję je klientowi dość ciężko jest uzyskać odpowiedź, która pozwoli obrać dobry kierunek osobie ją Tworzącej. Odpowiedź w stylu: „Chcę pozyskiwać więcej klientów z Kolbuszowej i okolic” jest trochę mało mówiąca.

Jeżeli Twoja odpowiedź brzmi podobne poniżej kilka pytań, które ułatwią Ci to zadanie.

Jakie produkty i usługi chcesz przez nią sprzedawać ?

Tutaj należy wyszczególnić np. prowadzisz warsztat samochodowy, rozbijasz sobie poszczególne usługi na bardziej szczegółowe

  • specjalna oferta na wymianę oleju marki X (bo masz najlepsze ceny w powiecie kolbuszowskim, ale nikt o tym nie wie),
  • ekspresowa wymiana klocków hamulcowych w popularnych modelach,
  • darmowa diagnoza komputerowa,
  • itp.

Tak przygotowana odpowiedź daje już lepszy obraz osobie która zbuduje Ci stronę internetową

Grupa docelowa czyli potencjalni Twoi klienci

I znów jak w poprzednim pytaniu należy rozbić to na bardziej szczegółową odpowiedź

  • Osoby posiadające samochody z napędem 4x4,
  • Mieszkające w okolicy Kolbuszowej Dolnej,
  • Faceci w wieku od 30 lat, szkoda Ci czasu na stare samochody na których nie wiele da się zarobić

Treść na stronie, zdjęcia, teksty, materiały wideo

Warto też się zastanowić nad zawartością Twojej strony już w momencie poszukiwania wykonawcy.

Pamiętaj by nie kopiować treści z innych stron, raz narażasz się na postępowanie karne jeżeli nie masz na to zgody, dwa strony internetowe z taką samą treścią nie wyświetlą się wysoko w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie nie pozyskują klientów dla swoich właścicieli.

Treści na stronie możesz przygotować sam, zlecić komuś innemu lub powierzyć je osobie która wykonuje stronę dla Ciebie.

Warto zapamiętać

Pamiętaj dobrą stroną internetową nie zajmuje się tylko przysłowiowy informatyk, który naprawi komputer lub przeinstaluje Windowsa :). Przy budowanie strony internetowej potrzebna jest wiedza z zakresu technicznego jak i zagadnienia z psychologi klienta. 


Świadomość marki Twojego biznesu

Czym jest słynna świadomość marki?

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad znaczeniem topowego określenia, które brzmi świadomość marki? Czy wiesz co wpływa na jej korzystny odbiór i jak budować silną pozycję swojej firmy w internecie? Zapraszam Cię do dalszego czytania. 

Wyobraź sobie, że posadziłeś samodzielnie warzywa. Zbierając dojrzałe plony stwierdziłeś, że są wspaniałe i smaczne, więc musisz się tą wiadomością z kimś podzielić. Opowiadasz przebieg swojej pracy bliskim osobom i znajomym, którzy w następstwie przekazują wieści dalej. Jesteś dumny ze swojej pracy i wysiłku, który włożyłeś w pielęgnację warzyw. Masz ich na tle dużo, że chcesz je sprzedać na straganie. Dobra opina pomaga Ci skutecznie zarobić na warzywach wspaniałą sumę. Z kolei Twoi klienci są zadowoleni i chętnie kupują u Ciebie zdrowe i ekologiczne warzywa. Planujesz posadzenie znacznie więcej warzyw, tak by móc zarobić równie dobrze zarobić.  Być może w toku wydarzeń, informacja o Twoim sukcesie pojawiła się w lokalnej gazecie, ktoś opowiadał o Tobie znajomemu, a dzięki dobrej opinii więcej osób pojawiło się przy Twoim stoisku.

Czego nauczyła Cię ta krótka historia?

Świadomość marki często budowana jest od podstaw. Małymi krokami, tworzysz wokół swojej pracy historię i przekazujesz ją w obieg. Gdy ktoś wybierze Twój produkt, bądź usługę, stanie się Twoim klientem, obdarzy Cię zaufaniem i będzie miał o Tobie dobre zdanie.

Dobre zdanie o firmie, to dobra opinia.

Przenieśmy naszą historię do internetu. Posiadasz miejsce, z którego mogą korzystać klienci. Jeśli chcesz, aby Twój produkt, bądź usługa zyskała popularność,  musisz postawić na budowę świadomości marki. Zadbaj o to, by każda osoba, znała nie tylko Twoją stronę internetową, lecz również miejsca w sieci, które zajmujesz. Dobra opinia samodzielnie zapracuje na siebie i będzie przynosić Ci tylko korzyść.



Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się co kryje się pod pojęciem: marketing afiliacyjny? Nie jest tajemnicą, że poprzez internet możemy sprzedawać swoje usługi lub produkty. Dziś dowiesz się jak korzystać z różnych kanałów na pozyskiwanie całkiem nowych klientów. 

Sieć alifilacyjna to mówiąc najprościej program partnerski, który pośredniczy pomiędzy sklepem online, a osobą posiadającą własną stronę internetową. Blog, vlog lub różnego rodzaju konta na mediach społecznościowych jest wiele możliwości, które można wykorzystać, by stać się członkiem programu partnerskiego. 

Cała koncepcja polega na określeniu konkretnej grupy docelowej. Jako Reklamodawca doskonale wiesz co chcesz sprzedać i na jakich klientach najbardziej Ci zależy. Program partnerski, inaczej sieć afiliacyjna pomaga Ci na wyszukaniu odpowiedniego Partnera. 

To właśnie on zajmie się rozpowszechnianiem Twojej usługi lub produktu, a co za tym idzie postara się dla Ciebie o nowych klientów. Klient z kolei jest ostatnim ogniwem, który łączy wszystkie elementy. Ty jako Reklamodawca otrzymujesz Partnera, on za swoją pracę dla Ciebie, otrzymuje prowizję. Wysokość prowizji oraz pośrednictwo określone jest różnie według uznania każdej sieci afiliacyjnej. 

Jest wiele korzyści, które możesz mieć wykorzystując w swoim biznesie marketing afiliacyjny. Pierwszą z nich jest skuteczna reklama Twoich usług. Rozpowszechniając treści, które zawierają nazwę Twojej marki lub wybrane jej produkty masz szansę na pojawieniu się w wielu miejscach w internecie. Wiedz, że wzrost znajomości marki jest niezbędnym elementem do stworzenia profesjonalnej wizytówki w sieci. Zależy Ci przecież, aby jak najwięcej ludzi dowiedziało się o Twojej firmie, a ona sama zdobyła niebywałą popularność. Zatem kolejną korzyścią jest zdobycie nowych potencjalnych klientów, a im więcej z nich będzie znać nazwę Twojej firmy, tym więcej zapozna się z jej ofertą i skorzysta z niej. 


Wiedz, że dzięki marketingowi afiliacyjnemu możesz zyskać całkiem nowych klientów wykorzystując różne sposoby. 



''Jak promować firmę w internecie'' - Darmowy eBook

Daj się poprowadzić poprzez poradnik, który w jasny sposób zaprezentuje Ci sposoby na promocję Twojej firmy w internecie. Każdy z rozdziałów i podrozdziałów jest źródłem wiedzy. Pomoże Ci ona wyjaśnić to, czego do tej pory nie mogłeś zrozumieć, a także wybierze za Ciebie odpowiedni sposób na prowadzenie działań marketingowych. Facebook, algorytmy Google, sieć afiliacyjna, to tylko niektóre z tematów, jakie będziesz miał okazję poznać właśnie teraz. 

Nie traćmy czasu. Pobierz go już dziś.