Prędkość strony jak sprawdzić

Prędkość strony jak sprawdzić


Czynników które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce lista jest cała.  Wśród nich pyszni się taki argument jakim jest czas ładowania się – inaczej prędkość strony. Pozycjonowanie stron wordpress jak i wszelkich innych zyska, gdy czas ładowania się strony będzie odpowiedni.  Jak sprawdzić, czy jeżeli chodzi o prędkość, w Waszej stronie wszystko gra? Możecie skorzystać z trzech popularnych narzędzi do jej sprawdzania.

Uwaga! Respektujcie urządzenia mobilne. Badania pokazują, że coraz więcej użytkowników z desktopów przesiada się na telefony – i stamtąd czynią zakupy, przeglądają oferty. Decyzja zakupowa może zapaść nie w zaciszu w domu, a podczas szybkiego przeglądania netu w telefonie, znad kanapki, w czasie przerwy pracy- czas jest tu kluczowy. Wersja na telefony powinna być dopieszczona, zarówno jeżeli chodzi o użyteczność jak i o prędkość właśnie.

Prędkość strony – dlaczego jest taka ważna

Cóż takiego jest w tej prędkości, że aż stała się czynnikiem rankingowym?  Jak to śpiewał Freddie Mercury : „I want it all and I want it now!!” . To już nie te czasy kiedy użytkownik w miarę cierpliwie czekał aż mu się wszystko załaduje i na luzie poszedł sobie zalać kawę w tym czasie. Teraz wolno ładująca się strona to:

  • niezadowolony użytkownik(„ni mom czasu!!”)…
  • a niezadowolony użytkownik zabiera się ze strony i idzie gdzie indziej,  niniejszym rośnie wskaźnik odrzuceń

Takie działania użytkownika to sygnał, dla botów, że coś tam jest nie halo i strona leci w dół.

Narzędzia do sprawdzania prędkości strony internetowej

 PageSpeed Insights – od Google

Bardzo klarowne narzędzie – pokaże jak Twoja strona ma się jeżeli chodzi o prędkość na dekstopie, a w sąsiedniej zakładce na telefonie. Wystarczy wkleić adres strony i chwilkę poczekać na analizę.

Taki wynik jest niepokojący:

A tak powinno być 😀

Bardzo pomocne jest to, że narzędzie podsuwa szereg sugestii co do tego co należy wykonać, aby poprawić ten wynik.

GTmetrix – jaka jest prędkość strony

Kolorowe wykresy przemawiają do wyobraźni – wyraźnie widać, nad czym należy popracować, a z czego należy się cieszyć.

WebPageTest – ocena prędkości strony

Tutaj, dla jasności wyników dodatkowo wybieracie sobie przybliżone miejsce na świecie oraz rodzaj przeglądarki. Uwaga – test trwa dłużej niż w przypadku narzędzi zaprezentowanych powyżej. Analiza jest bardziej dokładna, urozmaicona o zrzuty z ekranu, jak wygląda strona w danej sekundzie ładowania.

Sprawdzanie prędkości strony

Narzędzi do sprawdzania prędkości strony jest mnóstwo, ale ja korzystam głównie z trzech powyższych. Jeżeli potrzeba mi coś na szybko, korzystam z Google PageSpeed Insights. Gdy zależy mi na dokładniejszej analizie preferuję WebPageTest. Które narzędzie będzie odpowiednie dla nas? Sprawdźcie sami które będzie dla Was najbardziej czytelne i odpowiadające Waszym wymaganiom.

Zaznaczę, że narzędzia te mają pewne odchylenia względem siebie, tak więc w czasie pracy nad optymalizacją konkretnej strony wybierzcie jedno i trzymajcie się go aby nie zafałszować wyników.

I jak tam leci? Szybko, czy powoli? 😉

Szybki kontakt
+48 883 008 418

Dostępny od poniedziałku do piątku
W godzinach od 7:00 do 15:00


Inne artykuły

Prawo dla biznesu e-commerce – Recenzja książki

Rozpoczynając swoją przygodę w świecie e-commerce bardzo często przedsiębiorcy zapominają o kwestiach prawnych lub zostawiają je na sam koniec. Najważniejsze jest dla nich szybkie wykonanie serwisu, na którym będą prowadzić swój biznes. Sprawy prawne, o których nie można zapominać przed założeniem, jak i w trakcie prowadzenia własnej działalności doskonale przedstawia książka autorstwa Piotra Kantorowskiego oraz jego wspólnika Pawła […]

Linkowanie wewnętrzne – co warto wiedzieć

Linkowanie wewnętrzne (z ang. internal linking) to bardzo ważny komponent układanki pt. “dobre, skuteczne SEO i optymalizacja”.Jak się więc za nie zabrać, tak aby miało to ręce, nogi i skutek? I na co zwrócić uwagę aby bawiąc się w plątaninę linków zapewnić stronie jak najlepsze efekty? Zaznaczę od razu, że temat ten jest obszerny jak […]

Mobile Friendly Test – co to jest?

Mobile Friendly Test Nie trzeba nikogo uświadamiać, że korzystanie z urządzeń mobilnych to w dzisiejszych czasach standard. Każdy z nas posiada smartfon czy tablet, który wykorzystuje do rozrywki lub komunikacji w social mediach. Jednak przede wszystkim urządzenia te pomagają nam w szukaniu informacji w Internecie i robieniu zakupów. Można powiedzieć, że komputer stacjonarny i laptop […]