Jak wygenerować wzrost sprzedaży z 160 000 zł do 534 000 zł w 3 miesiące?

Spis treści

Sytuację, jaką przedstawiamy w naszym artykule zna niemal każdy specjalista Google Ads – otrzymujesz dostęp do konta Klienta i widzisz, że reklamy są całkowicie nieświadome, a nawet ryzykowne. Bez wątpienia zastanawiasz się wtedy, jak osiągnąć zadowalające wyniki, aby ich efektem był zysk dla Klienta. Odpowiedzią na to jest metoda SKAG, którą na przykładzie naszego Klienta omawiamy w naszym artykule. Poznaj wyniki prowadzonej przez nas Kampanii Google Ads bazującej na SKAGach z wykorzystaniem danych z ruchu organicznego, pochodzącego głównie z Google Search Console. Dowiedz się, jak wygenerować wzrost sprzedaży z 160 000 złotych do 534 000 złotych, w ciągu 3 miesięcy przy wzroście reklamy o 16%.

Google Ads – budżet i efekty

Zacznijmy od budżetu mediowego, jaki mogliśmy wykorzystać w ciągu trzech miesięcy prowadzenia kampanii Google Ads. Wynosił on około 43 000 złotych, jednak przychód, jaki uzyskaliśmy przekroczył oczekiwania naszego Klienta. 534 000 złotych – taką kwotę odnotowaliśmy, dzięki wdrożeniu naszych rozwiązań. Tym samym ROAS zwiększył się o ponad 1200%.

Kampania Google Ads – porównanie

Dla porównania przedstawiamy efekty kampanii Google Ads naszego Klienta w porównaniu do roku 2019.

Analizując poprzedni okres:

  • koszty reklamy wzrosły o prawie 16% z 37 000 złotych do 43 000 zł złotych
  • przeprowadzenie kampanii SKAG pozwoliło zwiększyć ilość transakcji o 220%. 
  • poprawie uległ także współczynnik konwersji z 0,66% do 1,50% – przełożyło się to na wzrost przychodów: z poziomu 166 000 złotych do 533 000 złotych.

Kampanie SKAG – jak pomogły w osiągnięciu takiego wyniku?

Warto zauważyć, że poprzednie kampanie Google Ads naszego Klienta opierały się głównie o reklamy dynamiczne i kampanie produktowe. Zanim wdrożyliśmy SKAGi dogłębnie przeanalizowaliśmy efekty wszystkich dotychczasowych reklam. Kampania produktowa dawała ROAS na poziomie 800%, dlatego postanowiliśmy ją zostawić. Jednak koszt konwersji z kampanii DSA był nie do zaakceptowania. Budżet z tak nierentownej kampanii wykorzystaliśmy do SKAGów.

Do ich tworzenia wykorzystaliśmy słowa kluczowe i dane z ruchu organicznego, pochodzące z Google Search Console. Postawiliśmy na najczęściej wyszukiwane frazy, oraz stronę docelową, która najlepiej rankowała na dane słowo kluczowe.

Poniżej przedstawiamy przykład ze strony zapleczowej:

Kampanie SKAG w panelu Google Editor Ads zostały wdrożone na podstawie przygotowanego arkusza, którego część przedstawiamy powyżej.

Czy były straty z ruchu organicznego dla naszego Klienta i jak przedstawiał się całościowy bilans?

Ruch organiczny – przychód

  • Rok 2019: 1 177 000 złotych przychodu
  • Rok 2020: 1 042 000 złotych przychodu
  • Bilans: -135 000 złotych starty

Google Ads – przychód

  • Rok 2019: 165 000 złotych przychodu 
  • Rok 2020: 533 000 złotych przychodu
  • Bilans: 368 000 złotych przychodu
  • 368 000 złotych (przychód) – 135 000 złotych (strat z ruchu organicznego)

Jak widzisz w ciągu 3 miesięcy przychód był dodatni – dał 233 000 złotych.

Prognozując na powyższych danych nasze dalsze działania wynika z nich, że w ciągu roku współpracy podniesiemy przychód dla naszego Klienta o ok. 1 000 000 złotych, co da wzrost o ok. 20% przychodu w skali roku.

Kampania Google Ads – jak wygląda teraz?

  • Budżet mediowy na reklamy – 60 000 zł 
  • Przychód – 800 000 zł 
  • ROAS – 1330%
  • Porównanie z 2019 rokiem:

Zobacz również