Ze skuteczną reklamą jest jak z kobietą w pierwszych dniach znajomości. Podoba Ci się wszystko, nawet teściowa. Tak właśnie wykorzystując wszystkie rodzaje i formy reklamy, nie jesteś w stanie zdemaskować wilka w owczej skórze, cały czas mowa o teściowej:)

Reklama w internecie ma skłonić użytkownika nie tylko do zakupu, lecz do tego, aby przywiązał się do Twojej firmy. Dlaczego? Odpowiedź jest banalna, a jednak nie znasz jej bo myślisz szablonowo. Prawda jest taka, że najgorszym błędem każdego handlowca w sieci lub właściciela sklepu internetowego jest chęć zdobycia klienta, a nie utrzymania go na stałe…

Z reguły każdy właściciel branży e-commerce nastawia się na jak większe zasięgi i popularność swojej firmy, nie zwracając kompletnie uwagi na klientów aktualnych lub co lepsze stałych. Przez to, że Twoja reklama nie jest skuteczna, nigdy nie nawiążesz przyjaźni z żadnym ze swoich klientów.

Zadbaj o relację, a ona zadba o Ciebie

Czym jest zatem skuteczna reklama w internecie? Po prostu, to jest relacja firma-klient. Mało kto zwraca uwagę na swoich klientów, którzy już raz zakupili produkt lub usługę. Cofnij się parę tygodni wstecz i wymień rzeczy, które wykonałeś, by utrzymać osobę, która coś u Ciebie zamówiła? Co to było? Pomyśl, co zaoferowałeś swoim fanom na Facebooku, aby raz jeszcze skorzystali z zakupu? Ile plusów zarobiłeś u jednego klienta….z którym jesteś w stałym kontakcie? A teraz uwaga, jak opiszesz swoją relację z kupującym? A czy w ogóle masz z nim jakąś relację?

I tu znajdujemy się w martwym punkcie, dlatego, że większość firm w internecie nastawiona jest na dziką pogoń za nowymi klientami, nie zwracając kompletnie uwagi na tych, którzy już z naszej oferty skorzystali. A skuteczna reklama w internecie ma swoją nazwę i jest nią content marketing.

Content marketing, dwa słowa, a wiele dobrego.

Musisz wbić sobie do głowy jedną rzecz i nie ma tu wymówek. Jeśli chcesz tworzyć skuteczną reklamę w internecie, musisz podlegać zasadom, które w nim panują, inaczej możesz już dziś zwijać interes.
 

  • Spraw, aby każdy klient przywiązał się do Twojej firmy.

  • Spraw, aby żył w przekonaniu, że zakupy tylko u Ciebie są najlepsze.

  • Zadbaj o to, aby zawsze czuł się dopieszczony, doceniony i wyróżniony.

  • Daj mu do zrozumienia, że prowadzisz interes właśnie dla niego, aby żyło, czyli kupowało mu się lepiej.

  • Pokaż mu jakość, jakiej jeszcze nigdy nie widział.

  • Okaż mu szacunek, jakiego jeszcze nigdy nie doświadczył

  • Przywiąż go do siebie emocjonalnie.
     

Odpowiedz na pytanie, dlaczego klient, który raz kupił cokolwiek u Ciebie, ma nagle iść do konkurencji? Powiedz. Masz na odpowiedź trzy sekundy. Masz już sensowny argument?

Nie.
A jednak pozwalasz na to...Dlaczego? Bo nie wykorzystujesz w swoich działaniach content marketingu.

“Pokaż mi swoje buty, a powiem Ci kim jesteś”

Pokaż mi jak zaangażowałeś swoich stałych klientów do ponownego zakupu, a powiem Ci jakim jesteś handlowcem. Pokaż mi jakie wzbudziłeś emocje u swoich klientów, a powiem Ci czy jeszcze raz skorzystają z Twojej oferty.

5 zasad skutecznej reklamy

1. Zaskocz, ale nie rozczaruj klienta.

Mówimy, że liczy się pierwsze wrażenie. Tak dokładnie jest ze skuteczną reklamą w internecie. Spójrz na przykład reklamy Tigera. Zadziałała, ale jak?

2. Zostaw miłe wspomnienia.

Klient powinien pamiętać, że to właśnie u Ciebie został miło obsłużony. Do tego wystarczy prosta rzecz. Może to być upominek dołączony do zamówienia, email z podziękowaniem i dołączony rabat na następne zakupy. Lecz, również może to być niespodzianka w formie bonusa do zamówienia.

3. Wzbudź w nim tęsknotę.

Pochwal się na przykład na swoim Facebooku zdjęciem pani Gosi z Mrągowa, która oszalała po otrzymaniu zamówienia. Niech zobaczą to inni i chcą być na jej miejscu.

4. Witaj go wesoło za każdym razem

Jeśli klient znów pojawi się w Twojej firmie i da do zrozumienia, że ponownie korzysta z Twojej oferty przywitaj go jak starego dobrego przyjaciela. Służ pomocą i zaoferuj “specjalną ofertę”. Pamiętaj, że odpowiednio dobrane słowa w trakcie rozmowy telefonicznej lub mailowej, potrafią zdziałać cuda.

5. Przywiąż emocjonalnie

Musisz w końcu zrozumieć, że klient, już zawsze zostanie z Tobą jeśli będziesz wiedział, że potrafisz go zaskoczyć. Postaraj się, abyś cały czas miał coś ciekawego do zaoferowania lub pokazania. Na Facebooku niech z wypiekami na twarzy śledzi Twój fanpage i czeka na nowy post - bo wie, że będzie to coś jedyne w swoim rodzaju. A na stronie niech śledzi każdy Twój ruch, bo wie, że może należeć do VIPów, którzy zgarną najlepsze oferty dnia lub tygodnia.

Czasem, by się czegokolwiek dowiedzieć, wystarczy zapytać. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, albo śledź mojego bloga, albo po prostu skontaktuj się ze mną. Pamiętaj, że lepiej wiedzieć, niż nie:)