Jak pozycjonować blog czyli treści i ich wpływ na SEO

Jak pozycjonować blog czyli treści i ich wpływ na SEO


Dobry blog potrafi być istną kopalnią wiedzy na dany temat – czy to blog prywatny, czy to np. blog firmowy. Podobnie jak wtedy gdy chodzi o pozycjonowanie stron www, takich 'standardowych’  czy również pozycjonowanie sklepów internetowych fajnie byłoby aby na daną frazę wyświetlał się w samej czołówce- pozwoli tona pozyskiwanie jeszcze większej liczby użytkowników z wyników organicznych. Przedstawiamy o co warto zadbać jeżeli chodzi o pozycjonowanie bloga.

Pozycjonowanie bloga – czego szukają użytkownicy?

Masz pomysł i wenę? To fantastycznie. Jeżeli jednak chcesz zadbać o pozycjonowanie bloga nie zapominaj o tym, aby zadbać o sprawne SEO. O co chodzi? Sprawdź co interesuje Twoich potencjalnych odbiorców- czego szukają w sieci? Zrób mały research – wpisz w google temat i zobacz na jaki temat wpisy wyskakują, i co jeszcze pokrewnego podpowiada Ci wujek Google – chodzi o wyniki podobne. Pobaw się chwilę, poklikaj w te podpowiedzi i sprawdź jakie kolejne słowa kluczowe otrzymujesz w podpowiedzi. Zanotuj je gdzieś i postaraj się później zamieścić w treści wpisu – dzięki temu potencjalni użytkownicy szybciej i łatwiej odnajdą go w bezkresnych przestworzach internetu.

jak sie skutecznie uczyć

Answer the public podpowie jakich podejść do wyszukanych fraz

Jest takie sympatyczne, darmowe narzędzie jak stronka Answer The Public – po wybraniu kraju i frazy, strona wygeneruje Wam co może interesować użytkowników gdy chodzi o daną frazę. Jest to cenna podpowiedź w konstruowaniu wpisów. Zaprezentuje to w formie wykresu lub listy. Poniżej przykładowy asocjogram z tej stronki.

screen pozycjonowanie bloga

Umieść zebrane frazy kluczowe w tekście czyli gramy w Tetris

I tu zaczyna się zabawa, którą ja osobiście bardzo lubię ale zdaje sobie sprawę, że nie każdy za tym przepada. Zdarzają się i tacy którzy zgrzytają zębami już na samą myśl o tym, że muszą nieco przebudować swój idealny tekst. Opornych zachęcam do kilku głębokich wdechów i do wzięcia się za to – bo po prostu warto.  Jedna uwaga – cały czas pamiętaj, że głównym odbiorcą Twojego wpisu mają być ludzie z krwi i kości, a boty to tylko dodatek.  Zadbaj o to, aby było gramatycznie i naturalnie  – algorytmy radzą sobie z odmianami w języku polskim.

Frazy kluczowe szczególnie warto umieścić w:

  • tytule
  • śródtytuły tworzone za pomocą nagłówków- mają one dzielić tekst i informować zarówno algorytmy jak i ludzi co znajdą w danym fragmencie treści.
  • podpisy i alt dla obrazków – bardzo często zapomina się o przyjaznej nazwie obrazka, jak i o opisie alternatywnym. W skutek tego, zostawia się zdjęcie gołe i pędzi do dalszej części wpisu. To błąd. Potencjał jaki tkwi w altach warto wykorzystać.

Dodam tylko, że nagłówki to nieraz idealne miejsce na umieszczenie dosyć niewygodnej gramatycznie frazy którą ciężko byłoby naturalnie umieścić w tekście np. „pozycjonowanie stron www rzeszów

Aha, w treści wpisu o np. skutecznej nauce matematyki, wspominasz o wpisie o skutecznej nauce angielskiego, który opublikowałeś jakiś czas temu? Stwórz odnośnik wewnętrzny będący jednocześnie frazą kluczową i odeślij do tamtego wpisu.  „W ostatnim wpisie opowiedziałem wam o tym jak się skutecznie uczyć angielskiego

Frazy kluczowe we wpisie blogowym – umiar, umiar i jeszcze raz umiar

Frazy kluczowe warto wprowadzić w treść wpisu blogowego, ale uwaga, żeby nie przedobrzyć!  Pewnie spotkaliście się już z wpisem typu masło maślane.  W sensie: Nauka języka angielskiego, a przede wszystkim skuteczna nauka angielskiego to nic trudnego. Zobacz nas wpis jak się skutecznie uczyć angielskiego i naucz się angielskiego szybciej niż ktokolwiek, kiedykolwiek nauczył się angielskiego” – aż się niedobrze robi  Taka praktyka zniechęci użytkowników. Do tego boty indeksujące też uznają, że przesadziłeś a to nic dobrego.

Zanim opublikujesz – title i meta description oraz przyjazny adres url

Wpis masz. Zdjęcia wraz z opisami alt masz. W roli śródtytułów nagłówki h2 oraz h3 – każdy z pieczołowicie dobraną frazą kluczową.  Już się rwiesz aby kliknąć opublikuj, ale prrrrrrrr, wstrzymaj konie. Wiele platform np. WordPress daje możliwość ustawienia elementów title jak i meta description. Grają one ważną rolę w przedstawieniu pt pozycjonowanie bloga.  Użyj w nich fraz kluczowych, oraz zachęć użytkownika do kliknięcia.

Kolejny element o który należy zadbać aby pozycjonowanie i prowadzenie bloga firmowego dawało efekty to przyjazny adres url. Chodzi o to, aby adres wyglądał czytelnie, a nie był sekwencją liter i cyfr. Wiele CMS, w tym WordPress pozwala na dowolne kształtowanie tego jak wygląda link.

Linkowanie wewnętrzne – z nowszych do starszych i … ze starszych do nowszych?

O tworzeniu odnośników do innych wpisów pisaliśmy wyżej – dobrze, aby był czytelny, zawierał frazę kluczową i jasno informował czytelnika co znajdzie pod owym linkiem. Naturalnym wydaje się linkowanie z nowego wpisu do starszych. Tymczasem dobrze również czasami zrobić krok w przeszłość i dodawać odnośniki ze starszych wpisów do nowych.

Otóż bywa tak, że odbiorców na Twój blog ściąga wpis który powstał już ładny czas temu – aktualizuj go, i dodawaj odnośniki prowadzące do nowszych wpisów jak i do tematów pokrewnych. To nawigacja zarówno dla czytelnika który trafia na Twoją stronę, jak i dla algorytmów indeksujących.

Pozycjonowanie bloga – co jeszcze warto wiedzieć

Przede wszystkim: cierpliwości. Pozycjonowanie to proces który wymaga czasu. Wiem, że efekty chciałoby się widzieć od razu, ale to niestety tak nie działa.  Jak sprawdzić czy coś się ruszyło, czy dalej tkwi w miejscu? Przydatne okażą się bezpłatne narzędzia googlowskie takie jak Google Analytics czy preferowane przeze mnie Google Search Console. Możesz sprawdzić skuteczność konkretnego wpisu w danym okresie czasu – to czy ściąga ruch, ile razy się wyświetla, ilu użytkowników w niego kliknęło a także to jakie frazy kierują ludzi do Twojego bloga. Te frazy warto wykorzystać planując kolejny wpis.

Reasumując:

  • zbierzcie info o frazach kluczowych
  • wplećcie słowa kluczowe do kontekstu
  • zadbaj o title, opis meta i opisy alt do obrazków

Kolejny krok po publikacji to dystrybucja treści m.in poprzez social media<- sprawdź co o tym pisaliśmy we wcześniejszym wpisie.

Nie zapomnij przy tym o kreatywności i nie zgub lekkości tekstu, którą miał na początku. Jestem zdania, że pisanie dla botów jak i pisanie dla ludzi da się pogodzić. Potraktuj to jako zabawę – pamiętaj o wyżej wspomnianych zasadach, baw się dobrze i ciesz większym ruchem na stronie!

Szybki kontakt
+48 883 008 418

Dostępny od poniedziałku do piątku
W godzinach od 7:00 do 15:00


Inne artykuły

Optymalizacja sklepu internetowego krok po kroku

Na czym polega optymalizacja sklepu internetowego? Prowadząc biznes w branży e-commerce zawsze chcemy dotrzeć do jak najliczniejszego grona potencjalnych klientów.  Warto jednak zdać sobie sprawę, że samo założenie sklepu internetowego nie wystarczy. Nie pojawiasz się wysoko w wynikach wyszukiwania? Potrzebna Ci jest optymalizacja sklepu internetowego. To szereg działań marketingowych związanych ze strukturą serwisu i treściami, […]

Ruch organiczny – dlaczego warto o niego zadbać?

Co to jest ruch organiczny? O tym, że strony internetowe generują ruch nie trzeba nikogo uświadamiać. Darmowy ruch organiczny jest tym, o którym marzy niejedna marka w Internecie. Warto jednak wiedzieć, że pojawia się on na tych stronach i sklepach online, które są bardzo dobrze wypozycjonowane. Definicja – ruch organiczny Ruch organiczny (Organic traffic, ruch […]

Bezpieczne hasło

Twoje bezpieczne hasło Silne hasło w Internecie to podstawowy środek bezpieczeństwa. Warto poświęcić mu więcej uwagi, aby skutecznie chronić swój biznes, a także sprawy prywatne. Czy wiesz jak stworzyć bezpieczne hasło? Odradzamy wpisywanie swojego imienia i nazwiska, nawet zaczynając z dużej litery, a kończąc rokiem urodzenia. Oczywiście przejdzie ono w zapewne każdym systemie, ale powiedzmy […]