Meta Tagi – title i description – jak tworzyć metadane?

Meta Tagi – title i description – jak tworzyć metadane?


Meta title i meta description

Meta title i description są bardzo ważnym elementem wyświetlanym przez wyszukiwarkę Google. Opisane są w nich kluczowe informacje na temat danej witryny internetowej, które nie są widoczne bezpośrednio na stronie. Ich zadaniem jest sygnalizowane zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarki o temacie, jaki znajduje się na danej podstronie. I choć na przestrzeni lat rola metadanych uległa przemianie, to nadal są one podstawą w organicznych wynikach wyszukiwania.

Znacznik meta title – tytuł strony

Meta title to nic innego jak po prostu tytuł strony internetowej, który można spotkać w wynikach wyszukiwania czy w nazwie karty w przeglądarce. To jeden i ten sam tytuł, który warto ustawić dla swojej strony czy sklepu internetowego. Warto wiedzieć, że każdy meta title powinien charakteryzować się odpowiednią długością – nie powinien przekraczać 60-70 zzs (mniej więcej tyle znaków mieści się w 600px, które wyszukiwarka Google przeznacza na tytuł).

Znacznik meta description – opis strony

Meta description to krótki opis pod meta titlem, który jest podsumowaniem zawartości strony. Jego głównym zadaniem jest generowanie kliknięć. Meta description można także zobaczyć podczas udostępniania linku w social mediach. Kwestią, którą warto poruszyć jest długość opisu strony. Choć nie ma sztywnych ram znakowych, to przyjmuje się, że dla wyszukiwarki Google maksymalna długość meta description to 155 zzs. Jednak najlepszą praktyką jest zastosowanie 120 zzs – tyle bowiem wyświetlane jest w wersji mobilnej przez Google.

Co powinny zawierać metadane?

Zastosowanie kilku dobrych i sprawdzonych praktyk podczas tworzenia metadanych może przynieść korzyści Twojej stronie internetowej. Pierwszą z nich powinny być słowa kluczowe. Należy umieścić je na początku zarówno meta tile, jak i meta description. Oprócz słów kluczowych możesz również dodać nazwę swojej firmy – ten zabieg najlepiej zastosować tylko w tytule i zawsze na jego końcu. Wykorzystaj do tego znak podziału „-” lub „|” – taki znacznik title jest dla potencjalnego klienta łatwiejszy do odczytania.

Pamiętaj również, aby zawsze w metadanych podawać prawdziwe informacje. Co to oznacza? Meta title i meta description dla danej podstrony powinny wskazywać na to, co użytkownik na niej znajdzie. Sprzedajesz męskie garnitury, ale eleganckie buty to nie Twoja branża? Nie pisz, że każdy mężczyzna ubierze się u Ciebie od stóp do głów. Użyj frazy, która dokładnie opisze Twój biznes – odpowiednio dobrane słowa kluczowe są bardziej wartościowe w wynikach wyszukiwania, niż nawet najmniejsze kłamstewka.

W meta description pamiętaj jeszcze o wezwaniu do akcji. Takie słowa jak „sprawdź”, „zajrzyj”, „poznaj” czy „wybierz” zachęcają użytkowników do odwiedzin i zwiększają prawdopodobieństwo kliknięcia Twój link. Użyj także języka korzyści dzięki dodatkowym informacjom w tytule i opisie strony, takim jak „darmowa dostawa”, „na stanie” lub „najnowsze trendy” zyskasz dodatkową atencję.

Dlaczego warto tworzyć metadane?

Przede wszystkim skup się na różnorodności. Unikaj powielania metadanych dla wielu podkategorii. Uzasadnienie jest dość proste i logiczne. Wyszukiwarki internetowe sprawdzają strony i wyświetlają określone słowa kluczowe, które zostały wpisane przez użytkownika. Jeśli w swoich metadanych użyjesz właśnie tej frazy, to roboty mogą uznać Twoją stronę za najodpowiedniejszą dla szukającego. Tym samym to właśnie Twoja witryna wyświetli się użytkownikowi. Meta dane z wezwaniem do akcji i kuszącą zachętą to dodatkowy impuls do działania.

Czy optymalizować meta opisy?

Metadane to niezbędna część optymalizacji strony czy sklepu internetowego. To właśnie od sprawdzenia jak prezentuje się dana witryna w wyszukiwarce Google zaczyna się cała przygoda z optymalizacją i pozycjonowaniem. Po analizie słów kluczowych warto przyjrzeć się meta danym. Skup się w pierwszej kolejności na użytkownikach – stwórz takie title i description, które będą odpowiedzią na ich problemy. Optymalizacja meta danych to dobry start dla Twojej witryny.

Czego nie robić przy tworzeniu metadanych?

Widoczność strony jest istotna dla prowadzonego biznesu w Internecie. Bez niej potencjalny klient nie dowie się o Twoim istnieniu. Treści strony to jedno, a meta dane to drugie. Czego jednak nie robić w przypadku meta tytułu i meta opisu? Nie upychaj w nich słów kluczowych na siłę – na tej czynności skup się w content marketingu, który będzie dbał o pozycję strony. Jedno słowo kluczowe w metadanych wystarczy. Unikaj także wspomnianej już duplikacji.

Brak metadanych – co się stanie?

Całkowita rezygnacja z metadanych może negatywnie wpłynąć na ruch organiczny na Twojej stronie. Tym samym może spaść również konwersja. Oczywiście nie oznacza to, że brak metadanych będzie charakteryzował się pustym polem. Roboty Google automatycznie dobiorą kawałek treści z opisu na danej podstronie. Nie warto jednak powierzać tego zadania algorytmom – bardzo często okazuje się, że z takiego pójścia na łatwiznę jest więcej szkody niż pożytku.

Pomóż swojej stronie w wyszukiwarce Google

Jak widzisz warto skupić  się na meta danych i potraktować je jako obowiązek dla danej witryny. Znaczniki title i description mają znaczenie nie tylko dla wyszukiwarki, ale również użytkowników – to oni dbają o sprzedaż Twoich produktów i usług.

Szybki kontakt
+48 883 008 418

Dostępny od poniedziałku do piątku
W godzinach od 7:00 do 15:00


Inne artykuły

Linkowanie wewnętrzne – co warto wiedzieć

Linkowanie wewnętrzne (z ang. internal linking) to bardzo ważny komponent układanki pt. “dobre, skuteczne SEO i optymalizacja”.Jak się więc za nie zabrać, tak aby miało to ręce, nogi i skutek? I na co zwrócić uwagę aby bawiąc się w plątaninę linków zapewnić stronie jak najlepsze efekty? Zaznaczę od razu, że temat ten jest obszerny jak […]

Czym jest marketing internetowy?

Niemal w każdej branży konkurencja może posiadać identyczne produkty, czy usługi jak Ty. Żeby jednak „wybić się” i dotrzeć do grona potencjalnych klientów potrzebujesz czegoś więcej niż wysokiej jakości produkty i doskonała obsługa. We wcześniejszych artykułach omówiłem czym jest grupa docelowa i persona. Jednak, aby Twoi klienci dowiedzieli się, że istniejesz na rynku i oferujesz […]

Transkrypcja nagrań podcastów a SEO i pozycjonowanie

Transkrypcja podcastu i nagrań, tylko po co? Jeżeli jesteś podcasterem, lub dzielisz się swoją wiedzą publikując filmiki w Internecie, zapewne zdajesz sobie sprawę jak potężną dozę wiedzy potrafisz „sprzedać” w jednym odcinku. Szkoda tylko, że algorytmy indeksujące nie biegają po podcastach i po nagraniach audiovideo, czyli tym samym nie indeksują ich zawartości. Oznacza to, że […]