Paweł Kosmala

Konsultant ds. marketingu internetowego

Audyt SEO sklepu internetowego

Podczas audytu analizuję:

Masz pytania? Napisz do mnie

Będziemy przetwarzać Twój adres e-mail w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Paweł Kosmala Kuźnia E-Biznesu. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, a także ich przenoszenia. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.



Spis treści

Czym jest i na czym polega audyt SEO sklepu internetowego?

Samo założenie sklepu internetowego i chęć sprzedaży wysokiej jakości produktów nie wystarczy. Pomijając wszelkie prawne aspekty związane z założeniem i prowadzeniem sprzedaży online należy wprowadzić szereg działań mających na celu zbudowanie rozpoznawalności marki i wzrost ruchu prowadzący do konwersji. Zanim rozpoczniesz działania związane z optymalizacją e-sklepu musisz wiedzieć jakie kroki wprowadzić, aby proces optymalizacji przynosił najwyższe efekty. Szczegółowa analiza witryny pod kątem widoczności pozwala na wyszukanie wszelkich błędów na stronie, których poprawa pozytywnie wpłynie zarówno na roboty Google, jak i na użytkowników odwiedzających Twój sklep www.

Co otrzymasz po wykonaniu audytu SEO?

Audyt SEO to niezbędny proces mający na celu wykrycie wszelkich błędów na stronie obniżających pozycje witryny w wynikach wyszukiwania Google. Po wykonaniu audytu klient otrzymuje szczegółowy raport z wytycznymi, co należy zmienić, by poprawić pozycję strony i dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Działania te sprawią, że sklep internetowy będzie przyjazny dla botów Google, ale i dla użytkowników.  Audyt SEO wykryje m.in. takie błędy jak:
  • Struktura kodu – nawet niewielki błąd w kodzie strony i jej budowie może mieć znaczący wpływ na pozycję w Google. Odpowiednia budowa witryny oraz prawidłowo skonfigurowany plik robots.txt zadba o bezpieczeństwo e-sklepu, a jednocześnie wpłynie na poprawę widoczności. 
  • Analiza treści – odpowiednio sformatowana treść bogata w słowa kluczowe (opisy kategorii i produktów) pozwala dać się znaleźć wyszukiwarkom. Audyt SEO podpowie, nad którymi podstronami warto popracować. 
  • Linkowanie wewnętrzne – linki wewnętrzne zamieszczone w treści prowadzące do powiązanych produktów to kolejny czynnik mający ogromny wpływ na proces pozycjonowania. To kolejny podpunkt, który zostanie zweryfikowany podczas audytu. 
  • Nawigacja po sklepie www – intuicyjne menu oraz zoptymalizowane pod kątem seo drzewo kategorii to czynniki ułatwiające potencjalnym klientom, ale także robotom Google poruszanie się po sklepie. 
  • Projekt koszyka i pole wyszukiwarki – klienci często szukają produktu wpisując nazwę w polu wyszukiwarki – musi znajdować się w widocznym miejscu. Ponadto średnio ⅔ procesów zakupowych kończy się niepowodzeniem ze względu na porzucony koszyk. Konieczność zakładania konta, wydłużony proces składania zamówienia czy brak wszystkich dostępnych form płatności. Audyt seo zweryfikuje Twój sklep również pod tym kątem.
  • Czas ładowania strony – czynniki wpływające na szybkość ładowania strony mają kluczowe znaczenie na decyzje użytkowników, dlatego audyt SEO prześwietli każdy z nich. 
  • Strona w wersji mobilnej – spora liczba użytkowników korzysta ze smartfonów, dlatego audyt SEO sprawdzi poprawność e-sklepu również pod tym kątem. 
Wysokiej jakości sklep internetowy to taki, który jest prosty i intuicyjny dla użytkownika. Poprawa działań on-page i off-page sprawią, że witryna będzie o wiele prostsza dla użytkowników, a jednocześnie znajdzie się na jednych z pierwszych miejsc w Google. 

Dlaczego powinieneś skorzystać z pomocy specjalisty?

Lata doświadczeń, wiedza, umiejętność korzystania ze specjalistycznych narzędzi oraz świadomość tego, jak działają roboty wyszukiwarki Google pozwala na sporządzenie dokładnej analizy, po której możliwe będzie wdrożenie wszelkich zmian w sklepie www. Ponadto jest to proces wymagający czasu, warto więc zdecydować się na doświadczenie osoby z branży i wdrożyć działania mające długotrwały efekt.