Paweł Kosmala

Konsultant ds. marketingu internetowego

Pozycjonowanie stron na WordPress

Pozycjonowanie stron na WordPress

Masz pytania? Napisz do mnie

Będziemy przetwarzać Twój adres e-mail w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje pytanie. Administratorem Twoich danych osobowych jest Paweł Kosmala Kuźnia E-Biznesu. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, a także ich przenoszenia. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.



Spis treści

Zwiększ widoczność swojej strony na WordPress

Dostęp do wielu wtyczek i motywów oraz niezwykle prosta obsługa – mowa oczywiście o WordPressie, czyli jednym z najpopularniejszych systemów do tworzenia profesjonalnych stron internetowych czy blogów. Przejrzysty i intuicyjny system pozwala na stworzenie strony www nawet osobie nie posiadającej doświadczenia w tym zakresie. Natomiast WordPress także wymaga odpowiednio dobranych działań, które zwiększą pozycję witryny w organicznych wynikach Google. 

Jak wygląda proces pozycjonowania na WordPressie?

Strony internetowe oparte o WordPress również wymagają pozycjonowania, aby wyświetlać się na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce i docierać do potencjalnych klientów. Warto więc wdrożyć nawet kilka elementów i zmian, które przyniosą oczekiwane rezultaty. 

 

Struktura linków – WordPress automatycznie tworzy odnośniki w formie liter bądź cyfr, co nie jest zachęcające ani dla użytkowników, ani Google. Warto więc zadbać o odpowiednią formę linków nawiązującą do tematyki podstrony bądź wpisu na blogu. 

 

Szybkość ładowania strony – wielkość obrazów, kod strony i wiele innych czynników może mieć wpływ na wolno ładującą się stronę, co z kolei wpływa na współczynnik odrzuceń. Warto zastosować np. wtyczkę Cache, która przyniesie wiele korzyści. 

 

Meta dane – każda strona, podstrona, czy wpis na blogu powinny posiadać meta tytuł i meta opis. To właśnie m.in. te elementy zachęcają użytkownika do kliknięcia w link. Są także wartościowe dla botów. W WordPressie warto skorzystać z dostępnych wtyczek – optymalizacja meta danych będzie szybka i prosta.

 

Mapa strony – plik XML zawierający całą strukturę witryny pomaga botom Google skanować naszą stronę. Wcześniej jednak należy poinformować Google o posiadaniu mapy witryny. W tym celu niezbędne będzie narzędzie Google Search Console. 

Pozycjonowanie WordPress a content marketing

Podobnie jak w przypadku pozostałych serwisów, WordPress również wymaga unikalnych, wartościowych treści bogatych w słowa kluczowe, które jednocześnie będą prawidłowo sformatowane. Ponadto zachęcające nagłówki oraz linkowanie wewnętrzne to kolejne z wielu elementów, o jakie należy zadbać podczas pozycjonowania stron na WordPressie

 

Nie wiesz, jakie działania wprowadzić, aby poprawić widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwarki Google? Posiadasz ciekawą stronę pod względem wizualnym, ale ruch na stronie jest znikomy? Skorzystaj z usługi, jaką jest pozycjonowanie stron WordPress.