Prowadzenie strony internetowej o nawet najbardziej interesującej tematyce to nie lada wyzwanie, ponieważ by strona przynosiła zyski, musi wyróżnić się na tle konkurencji. Dla każdej strony internetowej ważnym czynnikiem jest prawidłowa optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek. Dzięki zastosowaniu odpowiednich działań z zakresu seo Twoja strona pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania, zwiększy się ruch na stronie, czego konsekwencją będą większe przychody w firmie. Do jednych z najważniejszych działań, jakie mają wpływ na pozycję stron www należy budowa strony, prawidłowy adres URL, jej szybkość oraz content marketing, który nadal jest często pomijany przez właścicieli stron www. Jeśli posiadasz stronę internetową i chciałbyś zwiększyć widoczność swojej firmy na rynku – zgłoś się do Nas!
Jesteś właścicielem sklepu internetowego z szeroką gamą najlepszej jakości asortymentu w atrakcyjnych cenach, ale klientów brak? Przyczyną jest niska pozycja w wyszukiwarce Google. Konieczna będzie optymalizacja sklepu, by dać się znaleźć potencjalnym kupcom. Jeśli nie wiesz, jak sprawić, by Twój sklep wzbił się wyżej w wynikach wyszukiwania oraz tym samym zwiększyć sprzedaż – skontaktuj się z nami!
W optymalizacji sklepu internetowego znaczenie ma nie tylko platforma, na której znajduje się sam sklep, ale podstawowym czynnikiem, na jaki należy zwrócić uwagę podczas budowania sklepu jest drzewo kategorii. Prawidłowo posegregowane produkty w poszczególnych kategoriach ułatwią klientom poruszanie się po sklepie oraz pozwolą wyszukać produkty, których potrzebują. Tworząc drzewo kategorii należy podzielić produkty na kategorie główne nie zapominając o utworzeniu podkategorii, za pomocą których użytkownik w prostszy sposób dotrze do szukanego produktu. Wyszukiwanie konkretnego rodzaju produktu wśród licznego asortymentu byłoby dla klienta uciążliwe. Zaletą sklepu internetowego jest możliwość przypisania jednego produktu do kilku podkategorii!
Adres URL zarówno strony, kategorii i produktów powinien być czytelny i łatwy do zapamiętania, dzięki czemu klient w łatwy sposób wyszuka produkt, jakiego potrzebuje. Adres URL również informuje wyszukiwarki, co się pod nim znajduje, dlatego powinien być krótki i przyjazny dla wyszukiwarek. W adresie URL nie powinno umieszczać się kodu produktu, liczb lub znaków specjalnych.
Linkowanie wewnętrzne to jeden z czynników przyjaznych zarówno dla botów indeksujących, jak i dla użytkownika. Linki umieszczone na danej stronie kierujące do podobnego produktu, który również może zainteresować klienta wpływają na nawigację po sklepie. Linkowanie do kategorii lub konkretnego produktu warto również wykorzystywać podczas tworzenia wpisów na bloga.
Jeśli chcemy, by nasz sklep zajmował wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, powinniśmy zadbać o optymalizację treści sklepu internetowego. Algorytmy Google zwracają uwagę na strony zawierające unikalne, dobrej jakości treści, z których klient będzie miał wiele korzyści. Dlatego tak ważne jest stworzenie własnych opisów kategorii i produktów w sklepie internetowym. Pod żadnym pozorem nie powinno się umieszczać opisów skopiowanych ze strony producenta. Takie działanie nie wpłynie pozytywnie na pozycję w wyszukiwarce, a nawet może grozić nałożeniem kary od Google za duplicate content, przez co nasz sklep w ogóle nie będzie indeksowany.
Opisy produktów powinny być napisane prostym językiem, zawierać wszystkie właściwości produktu, które zachęcają odbiorcę do zakupu. Należy również umieścić odpowiednią ilość słów kluczowych, które będą znajdowały się w zdaniu w sposób naturalny. Ściana tekstu wypełniona po brzegi słowami kluczowymi nie będzie atrakcyjna dla klienta, a wyszukiwarki mogą uznać taki rodzaj treści za spam. Obecnie dostępnych jest wiele narzędzi seo, za pomocą których na podstawie konkurencji możemy określić jakie frazy oraz jaka ich ilość będzie odpowiednia do danego rodzaju treści.
Odpowiednio zoptymalizowany tekst na stronie nie tylko powinien zawierać frazy kluczowe, ale powinien być czytelny dla odbiorcy. Dlatego konieczne jest umieszczenie nagłówków w tekście, które określą, czego dotyczy dana część opisu. W nagłówku warto umieścić w sposób naturalny słowo kluczowe. Oprócz tego ważne jest używanie wypunktowań oraz pogrubień, co pozwoli odbiorcy w szybki sposób znaleźć cenne informacje na temat danego produktu. Niestety wiele sklepów internetowych nadal zawiera treści skopiowane od konkurencji lub napisane w sposób zupełnie nieatrakcyjny dla użytkownika, co ma negatywny wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych.
W sklepie internetowym duże znaczenie ma czas ładowania strony. Obecnie jesteśmy przyzwyczajeni do szybkich informacji, klienci nie lubią czekać i wybierają strony, które w krótkim czasie dostarczą potrzebnych informacji. Jeśli strona ładuje się dłużej, użytkownik najpewniej zrezygnuje i wybierze sklep konkurencji. Dlatego podczas optymalizacji sklepu należy zwrócić uwagę na wszelkie elementy strony, które spowalniają jej działanie.
Sklep internetowy to miejsce, z którego korzystamy, gdy poszukujemy konkretnych produktów, ale także miejsce w internecie, gdzie zaglądamy jadąc metrem lub czekając w kolejce używając urządzeń mobilnych. Dlatego podczas optymalizacji sklepów internetowych należy nie tylko zwracać uwagę, jak strona prezentuje się na urządzeniach stacjonarnych, ale także na urządzeniach mobilnych, z których coraz częściej korzystamy.
Optymalizacja oraz pozycjonowanie stron internetowych to proces złożony wymagający czasu. Przed optymalizacją konieczne jest wykonanie audytu seo, po którego wykonaniu otrzymamy raport zawierający błędy znajdujące się na stronie, wymagające poprawy. Dzięki wdrożeniu działań z zakresu optymalizacji wyróżnisz się na tle konkurencji, a Twoja strona będzie częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów. Oprócz tego, skuteczna optymalizacja:
Jednym z podstawowych działań podczas optymalizacji strony www jest odpowiednia ilość unikalnych, dobrej jakości treści w postaci artykułów, opisów produktów lub usług, jakie oferuje firma. Zastosowanie wartościowej treści z użyciem odpowiedniej ilości słów kluczowych sprawi, że strona będzie bardziej przyjazna zarówno dla odbiorcy, jak i dla botów indeksujących. Obecnie algorytmy ulegają ciągłym zmianom, a na najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google wybierają strony z dużą ilością interesującej treści. Mimo tego, nadal często spotkać możemy strony z treścią skopiowaną ze strony konkurencji lub producenta, co może skutkować karą nałożoną od Google, za duplicate content. Niekiedy spotkać możemy również strony z treścią po brzegi wypełnioną słowami kluczowymi. Takie działanie sprawi, że roboty Google uznają to za spam, a nasza strona przestanie być indeksowana.
Tworzenie atrakcyjnych treści dla potencjalnych klientów i robotów indeksujących wymaga wiele czasu oraz użycia odpowiednich narzędzi – zapraszamy do skorzystania z usług agencji copywriterskiej. Nasi copywriterzy przygotują dla Ciebie treści w 100 % unikalne, wartościowe oraz poprawne stylistycznie i gramatycznie.
Na skuteczną optymalizację wpływ mają nie tylko treści, ale cała jej budowa. Prawidłowo zbudowana strona internetowa powinna być łatwa w nawigowaniu dla potencjalnego klienta, jak i dla botów indeksujących. Strona będzie przyjazna dla wyszukiwarki Google oraz pozytywnie wpłynie na pozycję wśród wyników wyszukiwania. Na budowę strony wpływ ma wiele elementów:
Skuteczna optymalizacja pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji, zwiększy widoczność firmy na rynku, w wyniku czego pozytywnie wpłynie na sprzedaż oferowanych produktów lub usług. Prawidłowa optymalizacja pod kątem seo to wiele elementów, które po wdrożeniu przynoszą sporo korzyści dla firmy. Jednak podjęcie działań wymaga poświęcenia czasu, szczególnie w przypadku, gdy strona jest mocno rozbudowana. Oferujemy kompleksowe usługi z zakresu optymalizacji strony internetowej, do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Wiemy, jak algorytmy ulegają ciągłym zmianom, dlatego regularnie aktualizujemy swoją wiedzę, uczestniczymy w szkoleniach i konferencjach, rozwijamy się w zakresie SEO, by pełnione przez nas usługi były na najwyższym poziomie. Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu!