Google Maps i Fanpage – Twoja firma musi to mieć!

3 Paź by pawel

Google Maps i Fanpage – Twoja firma musi to mieć!

Twoja firma bez nr telefonu!

Wyobraź sobie że prowadzisz firmę nie posiadając żadnego numeru telefonicznego, a wszystkie rozmowy z klientem prowadzisz osobiście. Jednak by to zrobić musisz zastać osobę odpowiedzialną za określone obowiązki. Informacje wymieniacie za pośrednictwem zwykłej poczty.

Trudno sobie to wyobrazić? A jednak brzmi to znajomo? Dziś dostęp do informacji na temat Twojej firmy w internecie jest tak samo ważny, a nawet ważniejszy niż telefon który posiadasz prawdopodobnie w zasięgu ręki.

Ja nie jestem internetowy – ale Twoi klienci TAK!

Nie jestem internetowy, nie potrafię posługiwać się komputerem, a tym bardziej nie mam na to czasu. Oto lista najczęstszych wymówek jakie słyszę zadając pytanie dlaczego na temat Twojej firmy nie ma żadnych informacji w sieci?

Dziś w cyfrowej erze i powszechnemu dostępowi do sieci wciąż wiele osób ma problem ze zrozumieniem jak ważny jest dla klienta dostęp w internecie do podstawowych informacji  odnośnie Twojego biznesu. W brew pozorom nie są to tylko starsze osoby, sporo z nich to osoby w wieku od 30 do 40 lat, które próbują sobie wmówić, że obecność w sieci nie jest im potrzebna. Dla mnie to jak brak nr telefonu i cofniecie się  o kilka dekad do tyłu.

Być w internecie to nie tylko firmowa strona www

Jednym z najprostszych sposobów by pozwolić odnaleźć się potencjalnym klientom jest utworzenie darmowej wizytówki swojej firmy  w Google Moja Firma i prowadzenie firmowej strony (fanpage) na facebooku. O ile w pierwszym przepadku wystarczy utworzyć samą wizytówkę w Google Moja Firma i uzupełnić ją odpowiednimi danymi, to prowadzenie FanPage na Facebook’u wymaga już trochę czasu i zaangażowania.

Google Moja Firma

Wizytówka w Google Moja Firma pojawia się w wynikach wyszukiwania dla określonej frazy. Do jej założenia wymagane jest konto gmail. Na profilu możemy zamieścić takie informacje jak:

  • Nazwa firmy,
  • Adres firmy,
  • Dane kontaktowe,
  • Godziny otwarcia,
  • Zdjęcia.

Publikacja danych jest  bezpłatna, ale wymaga zweryfikowania danych firmy przez Google.  Zwykle odbywa się to poprzez wysłanie kodu PIN pocztą tradycyjną na wskazany adres firmy.

Warto co jakiś czas zamieszczać nowe zdjęcia i wpisy.

Strona firmowa na facebook’u czyli Fanpage

Wiele osób początkujących popełnia błąd już na starcie i zakłada konto firmowe w ten sam sposób jak konto prywatne. Niestety ten sposób mocno ogranicza działania promocyjne na portalu.

By zacząć działać na facebook’u ze swoim fanpage musimy w pierwszej kolejności założyć konto prywatne, a następnie z jego poziomu zakładamy fanpage. Korzystamy z pomocy funkcji Utwórz stronę i postępujemy zgodnie z instrukcjami kreatora.

Warto zadbać o estetyczne zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle,  jeżeli nie mamy takich zdolności należy poprosić o pomoc osobę, która się na tym zna.

Na fanpage tak jak w przypadku wizytówki na Google Moja Firma zamieszczamy:

  • Nazwa firmy,
  • Adres firmy,
  • Dane kontaktowe,
  • Godziny otwarcia,
  • Zdjęcia.

W przypadku fanpage należy regularnie publikować informacje dotyczące naszej branży, uaktualniać ofertę i dbać o promocję. Publikowanie postów typu: kochane kotki, wybryki naszych dzieci, nie będą przydatne. Musisz pamiętać o tym że promujesz swoją firmę:)

Na początku warto zaprosić znajomych do polubienia naszego fanpage na facebook’u.

Podsumowanie

Wizytówkę w Google Moja Firma musisz po prostu mieć. Po pierwsze jest to najtańszy i najmniej angażujący sposób by pojawić się w wynikach największej wyszukiwarki internetowej na świecie. Po drugie aby ją uruchomić potrzebujemy od kilkunastu minut do kilku godzin w zależności  czy chcemy zamieścić tylko nazwę firmy wraz z danymi adresowymi i kontaktowymi, czy dodajemy również zdjęcia.

Fanpage jest bardziej wymagający – musi on ciągle żyć, czyli musimy publikować na nim ciągle posty. Warto robić to codziennie i o odpowiedniej porze. Sam facebook daje nam możliwość planowania postów np. możemy w ciągu kilku godzin przygotować i zaplanować  posty na nadchodzący tydzień.

W najbliższym  czasie zaprezentuję instrukcję jak krok po kroku utworzyć wizytówkę na Google Moja Firma jak również fanpage na facebook’u

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *