Transkrypcja nagrań podcastów a SEO i pozycjonowanie

Transkrypcja nagrań podcastów a SEO i pozycjonowanie


Transkrypcja podcastu i nagrań, tylko po co?

Jeżeli jesteś podcasterem, lub dzielisz się swoją wiedzą publikując filmiki w Internecie, zapewne zdajesz sobie sprawę jak potężną dozę wiedzy potrafisz „sprzedać” w jednym odcinku. Szkoda tylko, że algorytmy indeksujące nie biegają po podcastach i po nagraniach audiovideo, czyli tym samym nie indeksują ich zawartości. Oznacza to, że przekazywane przez Ciebie super treści nie tylko nie wpływają na pozycję Twojej witryny, ale i nie dotrą do potencjalnych odbiorców którzy być może byliby zachwyceni Twoim podcastem, ale co by nie robili nie mogą na niego trafić w wynikach wyszukiwarki. Sprawa będzie mieć lepszy obrót jeżeli poświecisz nieco czasu i zamieścisz transkrypcję nagrań.

Transkrypcja podcastu i pozycjonowanie

Transkrypcja, czyli zamiana mowy w tekst jest czasochłonna. Być może zdziwisz się jak bardzo. Jakieś 30 minut podcastu do którego co prawda się przygotowywałeś, ale sam w sobie minął Ci niewiadomo kiedy, może oznaczać… kilka godzin przepisywania i redagowania. Wiadomo, przekaz mówiony może być niedoskonały,w toku transkrypcji usuniesz wszystkie „eee”, „yyy” czy poprawisz przejęzyczenia. Tak, transkrypcja to pożeracz czasu, ale gra jest warta świeczki.  Otóż powstały w toku transkrypcji artykuł zawiera coś cennego a mianowicie – frazy kluczowe. To dzięki nim boty mogą naprowadzać wyszukujących użytkowników na Twoją witrynę.  W swoim przekazie zawarłeś odpowiedź na często wyszukiwane przez użytkowników zagadnienie? Dzięki transkrypcji już będą mogli do Ciebie trafić.

Transkrypcja nagrań a linkowanie wewnętrzne

Wartościowa zawartość Twojej witryny oraz generowany dzięki temu duży ruch to czynniki dzięki który zacznie ona lepiej rankować w wynikach wyszukiwania.Wiedziałeś, że przepastną transkrypcję możesz wykorzystać do linkowania wewnętrznego? To już wiesz. Oczywiście nie ma co przesadzać. Rozsądnie umieść kilka linków kierujących do odpowiednich miejsc w ramach Twojej strony.  Jest to ważne ponieważ linkowanie wewnętrzne pomaga botom w indeksowaniu serwisu. To kolejny powód dla którego transkrypcje i SEO tak się lubią.

Nie tylko SEO – jakie inne korzyści niesie ze sobą transkrypcja podcastów?

Nie samymi ukłonami w stronę indeksacji stron żyje człowiek.  Zamieszczanie transkrypcji podcastów ma również inne zalety.

  • Udostępnianie treści – i … recykling treści.  Gdy swój treściwy wywód masz uwieczniony w formie transkrypcji możesz go wykorzystać do tworzenia ebooka, newslettera, prezentacji czy choćby infografik. Możesz bazować na nim tworząc kolejne wpisy na blogi, czy przygotowując kolejny podcast o zbliżonym temacie. W części branż, bywa, że wszystko szybko się zmienia dlatego transkrypcja to też możliwość aktualizowania pewnych pojęć.
  • Będziesz odpowiadać większej ilości odbiorców – przyznam szczerze. Osobiście nie cierpię audiobooków, nie przepadam za podcastami etc. Szkoda mi czasu, wolę czytać. A czytać nie dość, że lubię to i robię to szybko – preferuję podcasty czy wystąpienia do których dołączono transkrypcję właśnie. Pozwala mi to na szybkie zorientowanie się w najważniejszych wątkach i dotarcie do info, które mnie interesuje.
Szybki kontakt
+48 883 008 418

Dostępny od poniedziałku do piątku
W godzinach od 7:00 do 15:00


Inne artykuły

ROAS i ROI co to jest i jakie są różnice

ROI i ROAS to pierwsze z wielu skrótów, jakie powinien znać i rozumieć każdy przedsiębiorca. Szczególnie jeśli głównym sposobem promocji firmy w Internecie mają być Kampanie Google Ads. Warto wiedzieć, że marketing online nie jest zbiorem przypadkowych czynności. Odpowiednio prowadzony pozwala na otrzymanie bardzo konkretnych danych, dzięki którym można sprawdzić, czy podjęte działania przyniosły pożądany […]

Internetowe rewolucje kurs online i doradztwo Google – warto?

Na Internetowe Rewolucje natknęłam się jeszcze pracując w całkiem innej branży. Zastrzygłam uszami i zaciekawiło mnie cóż to takiego.  Nie powiem, wizja zmiany pracy coraz głośniej rozbijała się po mojej głowie, a to sprawiło, że oczy zajaśniały mi tym bardziej. Kurs od Google – to brzmi dumnie. Do tego darmowy – cebula się cieszy  Zarejestrowałam się,  wciągnęłam i okazało się jeszcze, że […]

Ruch organiczny – dlaczego warto o niego zadbać?

Co to jest ruch organiczny? O tym, że strony internetowe generują ruch nie trzeba nikogo uświadamiać. Darmowy ruch organiczny jest tym, o którym marzy niejedna marka w Internecie. Warto jednak wiedzieć, że pojawia się on na tych stronach i sklepach online, które są bardzo dobrze wypozycjonowane. Definicja – ruch organiczny Ruch organiczny (Organic traffic, ruch […]