Tagi UTM Google

Czy wiesz, że za wszystkimi działaniami marketingowymi i kampaniami kryje się ich dokładna analiza? Bez niej nie można zweryfikować, ile ruchu przychodzącego pochodzi od danego źródła. Tagi UTM to bardzo funkcjonalne narzędzie, które w dużej mierze usprawnia analitykę internetową. Dzięki nim jesteś w stanie ustalić pochodzenie ruchu z kampanii, a przede wszystkim zoptymalizować lub wyeliminować te, które przynoszą najmniej korzyści. Dowiedz się czym są tagi UTM, jak możesz je wygenerować i wykorzystać do prowadzenia własnego biznesu!

Czym są tagi UTM?

Tagi UTM to skrót, który pochodzi od słów Urchin Tracking Module. Jest to system, który umożliwia identyfikację ruchu opracowany przez firmę Urchin Software, a później przejęty przez Google. To rozwiązanie jest podstawą stworzenia narzędzia Google Analytics. Czym są same tagi UTM? To zestawienie specjalnych parametrów, które możesz dodać do adresów URL. Dzięki temu działaniu masz możliwość dokładnego śledzenia ruchu z poszczególnych źródeł dla danej strony internetowej.

Jak działają tagi UTM?

Z tagów UTM tak naprawdę warto skorzystać już przy pierwszej przeprowadzonej kampanii reklamowej dla swojej strony lub sklepu internetowego. Powinno to być działanie bardzo przemyślane i jasne do rozpoznania. Dlaczego to takie ważne? Wraz z rosnącą liczbą kampanii należy mieć przejrzystość w analizie skuteczności poszczególnych działań.

Do dyspozycji masz zazwyczaj 5 tagów UTM – nie jest konieczne korzystanie ze wszystkich:

  • source – ten parametr wskazuje na źródło odwiedzin. Może to być np. konkretna strona internetowa lub Facebook.
  • medium – określa typ źródła ruchu, np. organic lub social media.
  • campaign – wskazuje kampanię, której dotyczyły działania, np. Boże Narodzenie.
  • term – to parametr opcjonalny, który umożliwia śledzenie wyników z płatnych reklam, np. Google Ads.
  • content – to również parametr dodatkowy, który można wykorzystać do śledzenia określonej części kampanii. Dzięki niemu można rozróżnić ruch z kliknięcia w baner, od ruchu kliknięcia w link.

Do czego wykorzystać tagi UTM?

Tagi UTM używa się do tagowania w mediach społecznościowych, reklamach Google Ads, kampaniach płatnych, czy w e-mail marketingu (newsletter). Tagi wdraża się dla linków zewnętrznych, a wszelkie informacje nich płynące trafiają bezpośrednio do Google Analytics. Tagowanie linków jest konieczne w przypadku kampanii marketingowych prowadzonych poza swoją stroną lub sklepem internetowym. 

Generator tagów UTM do Twoich kampanii

Do tworzenia parametrów i tagów UTM warto wykorzystać sprawdzony UTM generator, niż robić to ręcznie. Takie narzędzie znajdziesz na LinkAPI.pl. W naszym generatorze istnieją 3 parametry UTM stosowane przez Google. Należy wypełnić je wszystkie, aby narzędzie analityczne potraktowało je, jako całość. Pamiętaj także, aby trzymać się wybranych parametrów – w ten sposób zapewnisz sobie spójność danych i umożliwisz ich dokładną analizę.

Poznaj korzyści płynące z tagów UTM

Tagi UTM zostały stworzone po to, aby ułatwić analizę ruchu na danej stronie lub sklepie online. Korzyści płynące z tych parametrów najlepiej poznać na przykładzie własnych kampanii marketingowych. Tagowanie adresów oraz analiza wniosków jest kluczem do prowadzenia biznesu w Internecie, który przynosi zyski. Dzięki tagom UTM nie przepalisz budżetu przeznaczonego na kampanię. Postaw zatem na tagowanie swoich kampanii!